Beste Daklab relatie,

Graag willen wij u door middel van deze periodieke Daklab Update informeren over alle interessante ontwikkelingen binnen Daklab.

 

Professionalisering Daklab Support
 

 
Daklab Support zal vanaf 1 juni aanstaande starten met het gebruik van een online ticketsysteem, het Support Portaal, https://support.daklab.nl/, waardoor er nog overzichtelijker en effectiever gewerkt kan worden.

Wij bieden de gebruikers van onze applicaties één centrale locatie voor support ondersteuning. De status van uw vraag of verzoek kunt u altijd online bekijken en hier vervolgens op reageren.

 In het portaal vindt u ook de actuele storingen waar Daklab Support op dat moment aan werkt. Daarnaast zal er een chatfunctie beschikbaar worden gesteld, waardoor er snel geschakeld kan worden tussen de melder en de Daklab Supportmedewerkers.

 

Het portaal is tevens voorzien van FAQ’s, nieuwsupdates en handleidingen.  

 

Het nieuwe Dakota 

 

Vorig jaar zijn we begonnen met de ontwikkeling van het nieuwe Dakota vanuit Daklab. Met als doel een geheel nieuw en losstaand dakmanagement platform te bouwen met nieuwe applicaties en functionaliteiten voor onze gebruikers; zowel voor dakdekkersbedrijven als gebouweigenaren.

Er is ondertussen hard gewerkt aan het nieuwe Dakota, niet alleen door Daklab en haar ontwikkelpartners, maar ook door belangrijke betrokkenen en eindgebruikers.
 Om tot een goed functionerend platform te komen hebben we op dit moment nieuwe specialisten nodig.

 

Dit houdt wel in dat we helaas een vertraging oplopen met de oplevering van het nieuwe Dakota. We zullen u middels de Daklab Update blijven informeren over de verdere voortgang hiervan.
 De gebruikers van het huidige Dakota en bijbehorende apps kunnen uiteraard onverminderd gebruik blijven maken van de huidige applicaties, met de support die zij van ons gewend zijn. Nieuwe gebruikers sluiten we vooralsnog aan op het huidige Dakota.
 

 

Dakgootsensor 

 
Daklab werkt samen met Patina, Consolidated Nederland en Salland Electronics aan de ontwikkeling van een nieuw IOT-toepassing: de Dakgootsensor. Deze sensor meet de waterstand en vervuilingsgraad in dakgoten en geeft precies aan (preventief) wanneer een goot gereinigd moet worden, ter voorkoming van lekkages en gevolgschades. Tevens kunnen zij ingezet worden om moeilijk bereikbare goten en probleemgevallen te monitoren.

Daarnaast zal de data output gebruikt worden om het nieuwe algoritme te versterken welke voorspellend onderhoud met betrekking tot gootvervuiling mogelijk maakt. Deze zal geïntegreerd worden in het online Dakota platform voor dakmanagement. Zo wordt datagestuurd onderhoud verbonden met de dagelijkse praktijk.

Een succesvol afgeronde pilot in Tuinwijck-Amsterdam, i.s.m. woningcorporatie Ymere en bovengenoemde partijen, heeft veel informatie opgeleverd. Door deze toets kunnen we nu verder afstemmen met de praktijk. Op dit moment wordt de data geanalyseerd om tot een definitieve keuze te komen m.b.t uitvoeringsvorm. Daarna volgen verdere tests en zal naar verwachting in het najaar de eerste serie Dakgootsensoren in productie worden genomen.

 Meer weten? Neem dan vandaag nog contact met ons op!

 

Wij vertrouwen erop u hiermee op de hoogte te hebben gebracht van alle huidige ontwikkelingen. Mocht u naar aanleiding van deze Daklab Update nog vragen hebben, dan zien wij uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

 Het Daklab Team
 

 

Copyright © All rights reserved.

Daklab BV
Stephensonweg 2 - 4207 HB Gorinchem
Postbus 850 - 4200 AW Gorinchem
T: 0183-64 36 90 | info@daklab.nl | www.daklab.nl