Beste dakpartner,

 

Hierbij sturen wij je graag weer een update over lopende issues en uitgevoerde verbeteringen.

 

Dak App 

 

  • Toetsenbord voor verslag

De laatste tijd ontvangen we vaker meldingen dat bij het invullen van het verslag in de Dak App, het toetsenbord vóór het tekstblok staat. Dit issue heeft onze aandacht.
Tijdelijke oplossing: Je kan de verslagen wel gewoon vullen in de portretmodus (draai je iPad een kwartslag).

 

  • Fouten bij het aanmaken van daken

Bij het toevoegen van nieuwe daken bij Inspecties/Nulmetingen ontstaat soms de foutmelding: De wijzigingen in de record Serviceorder kunnen niet worden opgeslagen omdat sommige informatie op de pagina niet up-to-date is. Sluit de pagina, open deze opnieuw en probeer het nogmaals.” Dit issue doet zich incidenteel voor. Hier wordt aan gewerkt door de ICT-afdeling.

Tijdelijke oplossing: Maak een nieuw dak aan in de Dak App en vul eerst onder “Eigenschappen” het “Daktype” en “Soort dakbedekking” in en druk vervolgens op de knop met de Wolk (Wolken). 

Krijg je geen foutmelding? Dan is er niets aan de hand. Krijg je wel de foutmelding “De wijzigingen in de record Serviceorder kunnen niet worden opgeslagen omdat sommige informatie op de pagina niet up-to-date is. Sluit de pagina, open deze opnieuw en probeer het nogmaals.Neem dan contact op met Daklab Support via onderstaand telefoonnummer.

 

  • Order springt weer “In Uitvoer”

Wanneer orders op “Uitgevoerd” gezet worden, springen ze soms weer “In Uitvoer” bij het synchroniseren. 

De oorzaak is dat er te snel wordt gesynchroniseerd met het ronde pijltje rechts bovenin, nadat de order op “Uitgevoerd” is gezet.

Oplossing: Wacht een minuutje met verversen nadat de order op “Uitgevoerd” gezet is.

 

  • Documentenwachtrij 

Zorg ervoor dat de "Documentenwachtrij'' in de Dak App altijd vrij is van de foutmeldingen. Zo zorg je ervoor dat alle orders bijgewerkt blijven en niets op de Dak App blijft steken..

Instructie: Klik op de rode melding in de Documentenwachtrij, "Rapporteer deze en klik vervolgens op "Verwijderen”. Wij zien de melding dan binnen komen bij Daklab Support en gaan er zo snel mogelijk mee aan de slag. We bellen je eventueel op als dat nodig is. Uiteraard mag je ons ook altijd bellen voor ondersteuning.

 

Business Central

 

  • Verkeerde daken aan Lekkage- en Regieorders

We zien gevallen waarbij verkeerde daken gekoppeld worden aan aangemaakte orders in Business Central. Hierdoor kunnen deze orders niet in behandeling worden genomen of verschijnen zelfs niet in de Dak App. De ICT-afdeling is bezig met het zoeken naar een oplossing.

Tijdelijke oplossing: Controleer of de juiste daken aan de order gekoppeld zijn in Business Central. Mocht er een verkeerd dak gekoppeld zijn, haal de order uit buitendienst en verwijder dit dak met de desbetreffende dakactiviteit uit de order. Vervolgens zal de order zichtbaar zijn nadat deze opnieuw is geëxporteerd en na het synchroniseren van de Dak App. Zo niet, neem dan a.u.b. contact op met Daklab Support.

 

Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)

 

  • KTO maandrapportages
     
    KTO berichten worden sinds deze winter weer verstuurd, maar vervolgens is geconstateerd dat de maandrapportages niet meer werden verstuurd.
     ICT heeft dit opgelost en de maandelijkse rapportages voor KTO worden per 1 juli weer toegestuurd door het systeem.

 

Uren App

 

  • Orders en projecten niet vindbaar in de Uren App
    Enkele weken geleden zijn er nieuwe verbindingen van Business Central met de Uren App opgeleverd. Deze nieuwe verbindingen zouden veel problemen met de app oplossen. Met name de afgelopen week en voorgaande weken zijn er ondanks die oplevering toch problemen geweest met het vinden van orders en projecten. Deze week is de oorzaak van deze problemen achterhaald en opgelost.
     Mochten jullie desondanks toch nog problemen ervaren, neem dan contact op met Daklab Support.

 

  • Niet alle soorten order zijn dezelfde dag vindbaar in de Uren App
    Alleen lekkageorders (MO) worden direct beschikbaar in de Uren App, dit is altijd al zo geweest, maar valt nu op door de eerder genoemde problemen.
    In de loop van de zomer gaat ervoor gezorgd worden ook andere typen orders dezelfde dag beschikbaar gesteld worden.
    Instructie: Via de knop “Project niet gevonden, rapporteer” in de app kan je orders en projecten versneld beschikbaar krijgen in de app. (Wacht ± 15 minuten om het beschikbaar te krijgen)

 

 

Onze excuses voor het ongemak. Als er nog vragen of onduidelijkheden zijn naar aanleiding van dit bericht, dan horen wij dat graag. Wij zijn bereikbaar via onderstaande contactgegevens.

 

Met vriendelijke groet,

 Team Daklab Support

Daklab bv | Stephensonweg 2 | Postbus 850 | 4200 AW Gorinchem | T: 0183-64 36 90 | support@daklab.nl | www.daklab.nl